Verdieping

Cursussen, online of op locatie, studie materiaal, audio opnames, enz. Dat en nog meer kan je meer en meer vinden op deze pagina voor jouw verdieping in het geloof. Duik erin en doe er je voordeel mee!

 

Genesis tot Jezus poster Bijbel cursus Sint Paulus Instituut Scott Hahn verdiepingBijbelcursus Genesis tot Jezus

Genesis tot Jezus is een Bijbel cursus van Dr. Scott Hahn en zijn vrouw Kimberley Hahn, in samenwerking met het St. Paul Center for Biblical Theology. Sinds het voorjaar van 2017 is de cursus beschikbaar in het Nederlands voor iedereen die Gods grote en vaderlijke plan, de rode draad, wil leren zien door de hele Bijbel heen. De cursus laat de wereld van de Bijbel op een nieuwe manier tot leven komen door te ontdekken hoe God de komst van Jezus op zoveel manieren heeft voorbereid. Dit materiaal is een prachtige hulp om te leren de Bijbel te lezen vanuit het hart van de Katholieke Kerk en daarmee het eigen geloof te verdiepen.

Klik HIER voor meer informatie.

 

 

Evangelie Matteus cursus assendelft sint paulus instituut verdiepingBijbelcursus Matteüs Evangelie

Een prachtig Evangelie van het Koninkrijk en de vervulling van Gods beloften uit het Oude Testament. Een kans om het Evangelie rustig van dichterbij te bekijken. Soms verliezen we de grote lijn als we alleen maar korte stukjes horen op zondag, en kan het verrijkend zijn om het Evangelie in zijn geheel te gaan bestuderen.

De cursus ter verdieping van het Matteüs Evangelie is in 2016-2017 gegeven in de H. Odulphus parochie in Assendelft en wordt in het jaar 2017-2018 gegeven op het heiligdom van Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo.

 

Posters Bijbelboeken

Een nieuwe manier om Bijbelboeken te lezen. Door de tekst van een heel Bijbelboek integraal op een grote poster voor je te hebben, kan je heel goed overzicht krijgen van de opbouw van een tekst en van verbanden tussen delen van de tekst. Door bijvoorbeeld met kleurmarkeringen te werken komen belangrijke begrippen ook nog duidelijker naar voren. Dit is een prachtige manier om Gods Woord nog meer tot leven te laten komen. De eenvoudige opzet maakt het toegankelijk voor iedereen en kan op verschillende manieren verrijkend zijn.

Klik HIER voor alle posters en meer uitleg.

 

Audio opnamenkoptelefoon audio opname lezing

Van verschillende lezingen en meditaties hebben we audio opnamen die u kunt luisteren. Verschillende onderwerpen komen hierbij aan bod. Regelmatig zal er een nieuwe opname bij komen.

Klik HIER voor een overzicht.

 

Cursus “Bijbel en de Sacramenten”

Nu in het proces van vertaling: een compleet nieuwe cursus van Scott Hahn over de Bijbelse wortels van alle 7 sacramenten. Met prachtige video’s en een full-colour werkboek die helpen om dieper in het materiaal te kunnen duiken. Verwacht medio 2018.

 

Recente berichten:

Recente artikelen

  • Categories: Christelijk leven

    Ik laat het staan omwille van de vasten

    Je eigen vastenoffer kiezen kan leiden tot geestelijke trots Aswoensdag liet me flink nadenken over het volgende: de algemene praktijk onder katholieken om iedere persoon zijn eigen privé-offer te laten kiezen om tijdens deze heilige tijd te volbrengen. Mam kijkt geen tv terwijl haar tienerzoon de xBox laat staan. Het kleine zusje eet tijdens de […]

    Lees verder
  • Categories: Sacramenten

    ► De kracht van de Biecht

    Zelfs nadat we het grote cadeau van de verlossing in het sacrament van het doopsel hebben ontvangen strijden we nog altijd met zonde in onze levens. Daarom vinden we grote troost in het sacrament van boete en verzoening, de biecht, omdat we er de kans krijgen vergeven te worden van de zonden die we gedaan […]

    Lees verder
  • Categories: Apologetiek

    5 manieren om een echte katholieke rebel te zijn

    en tegelijkertijd aan de kant van de engelen te staan.                                                                                Kom op, we weten het toch wel beter dan de Kerk of niet? De tijden zijn veranderd en we leven inmiddels in de 21e eeuw. De moderne mens kan volledig zelf beslissen wat moreel verantwoord is, of niet soms? Al die intelligente mensen in […]

    Lees verder
  • Categories: Apologetiek

    ► Over God en de moraal – mgr. Barron

    Geloven en het goede doen heeft met elkaar te maken.  Het is niet zo dat atheïsten en agnosten niet zouden weten hoe je je goed zou moeten gedragen, maar er is een sterke band tussen God en de moraal, en als je de band met God doorsnijdt, zal dat in de loop der tijd leiden […]

    Lees verder
Naar alle berichten